COMUNICAT DE PREMSA DE LA CUP de Canet de Mar sobre l'autopista
CiU del Maresme no signa la «Declaració del Maresme 2015».
Votar CiU és votar per l'allargament del peatge
COMUNICAT DE PREMSA DE LA CUP de Canet de Mar
CiU del Maresme no signa la «Declaració del Maresme 2015».
Votar CiU és votar per l'allargament del peatge
Malgrat el compromís previ del batlle de Mataró, Joan Mora, i del President del Consell Comarcal, Miguel Àngel Martínez, adoptat amb la coordinadora Preservem el Maresme, finalment Convergència i Unió del Maresme no ha subscrit la «Declaració del Maresme 2015» que reclama l'alliberament del peatge de la C-32 i la seva conversió en una via de comunicació comarcal, la recuperació de la façana marítima i la promoció d'un nou model de mobilitat basada en la priorització del transport públic i la sostenibilitat.
Després de setmanes de negociacions per facilitar un consens que ha portat la gran majoria de forces polítiques de la comarca a signar el Manifest, considerem que la dilació del posicionament de CiU respon a una clara voluntat d'esquivar un posicionament impopular enmig de les eleccions municipals. La Generalitat ha signat -via Decret- amb Abertis la possibilitat de la pròrroga concessió lligada als compromisos de construcció de l'allargament de la C-32 fins Lloret, un projecte que es finançarà amb un peatge a l'ombra i que qualifiquem com la major agressió als espais naturals de la Costa Brava del present segle i la continuació d'un model de mobilitat obsolet basat en el creixement il·limitat de l'ús del vehicle privat i de la xarxa viària.
Denunciem l'engany que suposa per a la ciutadania del Maresme i de la Selva, el fet que es silenciï l'allargament ja signat i que en aquestes setmanes d'intens debat municipalista electoral no es faci pública l'adopció de compromisos que hipotequen novament per moltes dècades les possibilitats de decidir el futur de la mobilitat per part dels nous governs municipals sorgits de les eleccions.
Per tot això volem fer públic que VOTAR CiU comportarà votar PEATGES i votar pels que trinxen el territori en aliança amb la gran corporació Abertis, veritable dissenyadora de la política d'infraestructures de la Generalitat de Catalunya.
Reclamem la Moratòria de projecte d'allargament de la C-32 i la fi de la concessió a Abertis facilitant una planificació i gestió pública de la mobilitat.
CUP Canet de Mar, 22 de maig del 2015
COORDINADORA PRESERVEM EL MARESME
Resposta a Candini municipals 2015
El Maresme, 21 de maig del 2015.
Preservem el Maresme respon a Candini:
Diu Candini a la Vanguardia que: “està disconforme amb les formes de la coordinadora, que ha aprofitat la pressió de la campanya electoral, que no és el moment apropiat, que a criteri de CiU Maresme, és considerat una falta de respecte a la feina del consell Comarcal”.
La Senadora, Secretaria Executiva, Alcaldessa de Calella i portaveu de la mesa de mobilitat del Maresme, ha de saber que una de les funciones que té la Coordinadora Preservem és informar a la ciutadania del posicionament de les diferents candidatures en qüestions de mobilitat i infraestructures al Maresme, com ho va fer-ho a les municipals del 2011 per aturar els laterals de l’autopista, a l’hora de decidir el seu vot, que és l’únic moment que els polítics escolten.
A l’anunci dels laterals previ a les municipals del 2011, estan llavors CiU a l’oposició, tan a la Generalitat, com al Consell Comarcal i el ajuntament de Mataró, hauria de recordar Candini que CiU va fer costat a Preservem el Maresme tot i estar prèviament a favor dels laterals prèviament, també a la mesa de mobilitat. Els representants de CiU que van passar a governar les tres institucions es van comprometre, llavors, a redactar el Pla Director de mobilitat i treballar aquests temes amb el consens del territori.
Al Consell Comarcal del Maresme un cop constituït sorgit de les municipals el 2011, aquesta coordinadora va fer arribar al CCM les seves propostes i va demanar poder exposar-les a la mesa de mobilitat, que no disposa de tècnics i rep els anuncis i projectes de la Conselleria. En quatre anys no en sabem res ni del pla de mobilitat, ni hem tingut cap resposta de la mesa, ni tenim el plaer d’haver parlat mai amb la portaveu Candini.
La nova Conselleria Recoder amb la que ens vam reunir varies vegades, és va comprometre a treballar conjuntament i a retornar els 100M€ rebuts de l’Estat per la Ronda Mataró i invertir els 300M€ restants que han de rebre de l’Estat compromesos amb el Maresme, fins el total de 400€, quan és definissin els projectes.
L’actual Conseller Santi Vila no ha respectat aquests compromisos. Pels nous accessos a Mataró ha signat un conveni de finançament amb Abertis de més de 20M€ a compensar amb la allargament de la concessió, de la mateixa manera que ho ha fet amb l’ampliació de l’autopista Tordera-Lloret amb 80M€ més.
No ha estat possible tampoc reunir-nos amb Santi Vila, ja ens ha posposat la reunió dos cops, l’última perquè en campanya electoral no era oportú, això ens ho responia amb una carta que era un autèntic pamflet electoralista de l’obra de govern. El Conseller insisteix en seguir-nos mentint declarant al Maresme i al Parlament que no s’ha modificat la concessió i que no ha compromès l’allargament, contradient el signat per ell, en els dos convenis amb Abertis, Acords de Govern 185/2013 i 39/2015, incrementant l’hipoteca de la via del Maresme en més de 100M€ més i comprometent-se al seu allargament en primera opció.
CiU i el diputat maresmenc Joan Morell, van tenir l’oportunitat el passat 4 d’Abril de ser conseqüents amb les paraules de Santi Vila, però contràriament a tant d’anunci va rebutjar, amb l’ajuda dels vots del PP i C’s, l’esmena que instava al govern a revisar i deixar sense efecte la clàusula relativa a pagar el cost de l’obra amb prolongació de peatge. Es clar la patata la deixant pels que vinguin a darrera, però insisteix i ens vol fer creure que els 100M€ és pagaran amb increments de trànsit abans del 2021, tot molt poc creïble, tenint en compte que en molta sort les obres puguin acabar el 2018. Tot coherència Santi Vila, Conseller contra-Territori sense cap participació i basat en el model de la in-Sostenibilitat, “no hi han diners”, el pressupost està per complir els compromisos amb la concessionària d’Abertis(LaCaixa) en peatges a l’ombra culpa del tripartit. Vila, però, no vol ser menys i ens ve anunciar inversions en autopistes pel vehicle privat amb noves hipoteques, enlloc de tornar-nos els diners. És el que ens cal, més cotxes, que el transport públic ja el tenim de meravella.
El Batlle de Mataró Joan Mora ha estat l’únic que ha complert el seu compromís de les passades municipals consensuant propostes.
Però Joan Morell president de la Federació Comarcal ens anat enredant, per veure si passaven les municipals, primer dient que si, que vindria a l'acte de la declaració, desprès dient-nos que estava d'acord però que no havia pogut parlar amb la Candini responsable de mobilitat al Maresme, que sembla que és la que mana, i que no volia que se'n enteres per la premsa i finalment quedant pel divendres per parlar-ne.
I ara després d’haver fet l’impossible, sense èxit, per seure’ns a cercar el consens amb el Consell Comarcal i la Federació, com no ho em fet amb cap de la resta de forces polítiques del Maresme que s’han adherit sense objeccions a DECLARACIÓ DEL MARESME 2015 i estaven allà el dia de la presentació i que han qualificat de rodona, necessària i justa. Ara ens hem de sentir de Candini que ho considera una falta de respecta.
Quan devem encara a la pobre concessionària desprès de 46 anys pagant? Ha! Això no és pot saber, és el forat negre. Doncs no, el maresme ja ha pagat prou i ara cal un compromís dels representants maresmencs amb el territori, és de justícia i buscar la manera d’acabar amb aquest greuge sagnat etern! Però ara el 2015 de cara al 2016, no el 2021.
Aquesta és la nostra feina Candini informar a la ciutadania de que triaran amb el seu vot diumenge en lo referent a mobilitat, al moment d'anar a les urnes.
Coordinadora Preservem El Maresme,
21 de Maig de 2015
--